Tuesday, June 30, 2009

UHIBBUKI FILLAH

duhai akhowat,
aku didik hati ini,
untuk menerima ikhlasnya ukhuwah kau beri,
kaulah wanita selembut sutera,
yang melemparkan senyuman,
dan harum seperti bunga mawar,
cantik tetapi tetap dipagari duri,
kau jadikan aku halus,
mengajar aku betapa harus berlembut,
kau lah nikmat Illahi,
duhai akhowat yang kusayangi...
bicaramu tak lekang dengan zikrullah,
hatimu tidak berhenti menyatakan alhamdulilah,
kau ditimpa beribu hamparan cubaan,
tapi kau srikandi pujaan,
tidak lekas bermandi tangisan,
kau tegar mengalu-alukan dugaan...
menginsafi diri...memohon pertolongan Illahi.

duhai akhowat,
kau dijadikan daripada tulang rusuk adam,
penyempurna ya ikhwan,
bukan tercipta daripada kepala,
untuk diagung dan dipuja,
bukan juga dicipta daripada kaki,
untuk dipijak-pijak semata-mata.
ya akhowat,
yang kusayang
Uhibbuki Fillah,
aku mencintaimu kerana Allah,
ku mahu kita saling berpesan,
saling mendidik roh jiwa,
mencari kebenaran,
tetap dengan nur iman,
cahaya yang terang benderang,
yang terdampar sepanjang jihad perjuangan,
bertebarlah wahai akhowat,
mencari redha ya Rabbi,
raikan ukhuwah...
mekar di taman ikatan islami....
katakanlah dengan seikhlasnya...
uhibbuki fillah...aku mencintaimu kerana Allah..
lalu bersemilah jalinan persahabatan
yang kekal abadi...

InsyaAllah...



untuk semua sahabat yang disayangi...
khas untuk siti suraya...

No comments:

Post a Comment

 

Designed by Simply Fabulous Blogger Templates