Monday, June 29, 2009


aku tidak menjadikan manis katamu

sumber ilhamku,

juga tidak mengenepikanmu,

semasa tangismu,

aku tidak mengharapkanmu,

kerana ku tahu Allah Yang Maha Mengetahui,

yang terbaik buatku,

yang kuingin...

dalam ingatanmu...

mekar dengan nama Allah,

bukan bayangan rupa parasku,

dijadi tatapan...

aku inginkan pandanganmu,

kepada kekuasaan Pencipta yang kudus...

yang ku harap kau sanjung tinggi,

bukan terarah melihat kelibat jasadku,

yang melemahkan mu,

aku inginkan cintamu,

yang teragung untuk Rabbi..

bukan diselaputi dengan butanya cinta,

yang didasari nafsu,

jauh dari syariat Illahi...

aku inginkan dirimu,

tekal mengharungi liku ini...

kerna aku sepikan diri bukan keranamu...

tetapi kerana Allah dan keredhaanNya...

aku inginkan gahnya semangatmu,

menepis godaan dan lamunan syaitan...

agar terpelihara iman..disuburkan takwa..

andai Allah izinkan,

maka jadilah...

jodoh yang berpanjangan..

kerana Allah S.W.T

No comments:

Post a Comment

 

Designed by Simply Fabulous Blogger Templates