Sunday, June 14, 2009

hye panggung wayang..cinema..cinema!!!


TENGOK "SYURGA CINTA"
MASA CUTI lah baru dapat skodeng-skodeng panggung wayang. Itupun minggu kedua cuti...
minggu pertama cuti dok umah jelah tengok mak bapak, kaum kerabat...minggu tu lain cerita..
Almaklumla seorang teman ni tengah dilamun cinta, kiteorang pakat2 la
nak berjiwa romantik ckit..tulah terpilih cite jiwang ni. Jiwang ke cite ni... takde la sampai jiwang tahap cite hindustan...hmm..takde jiwang nye cite ni. Adalah jugak pengajarannya.
Macam filem Indonesia "KIAMAT SUDAH DEKAT" je cite ni...tapi adelah pusing2 ckit dari cite tu. Kisah gadis muslimah diusha oleh pemuda ala-ala kebaratan.
Yang tak bestnya pergi panggung ni..terpaksa berebut-rebut tiket pulak dah. Almaklumla, hari aku pergi tu pun musim cuti sekolah. Ramailah remaja tulen dan remaja senior bawa teman masing-masing pecah panggung. Nasib baik dapat tiket jugak akhirnya. Itupun lepas berdiri berjam-jam. Kalau tak disebabkan teman aku yang dah beribu-ribu kali mengajak keluar tengok wayang jangan harap aku nak berkorban jiwa raga berhimpit dengan orang. Tunggu beli tiket 2 jam 3 jam tapi cite nak ditengok tu 1 jam setengah je pun. TAPI seronokla sekali-sekala kan. BIAR CERIA sikit hidup ni.
Sempat gak aku terjumpa dengan seorang teman lama aku ni tapi malangnya tak bersapa sebab orang ramai sangat. Nak bagi salam kat teman tu pun terpaksa meredah-redah, menyelit ketiak manusia kat situ. Dah la aku pendek. Baik tak payah kan. MISKOL je la...hehe.
Lepas tengok wayang tak gi mana pun. Balik rumah terus. Penat sangat tapi takpe sebab suka tengok muka teman aku tu ceria. Aku elek jak. DAH beribu kali teman aku ni ajak keluar... baru kali ni aku ada kesempatan untuk temankan dia.
KAWAN-KAWAN
Masa cuti jelah dapat bertembung muka dengan kawan lama. RINDU sangat.

No comments:

Post a Comment

 

Designed by Simply Fabulous Blogger Templates