Sunday, May 10, 2009

mak..mummy..umi..mama..ibu

SAMA meski berbeza...tangan yang kecil lagi lembut dan halus seorang wanita dapat menggoncang dunia...lebih-lebih lagi tangan seorang wanita yang bergelar ibu. Khas untuk mak:


penceramah setia,

mengomel dengan barannya,

jua dengan hemahnya,

penceramah setia,

mengarah itu dan ini,

mengandaikan aku menurut kata,

walau jarang sekali meminta...


sesekali penceramah setia,

mendesak dan memaksa,

sesekali aku memulau dan meninggi kata,

dan akhirnya aku memberi jelingan saja...


namun dia,

penceramah setia,

tegar menghulur maafnya,

mengalun doa,

agar aku bahagia,


dia juga,

penceramah setia,

yang pantas mendepakan dada,

memulakan bicara,

agar kami bisa tertawa,


penceramah setia,

pengkritik peribadiku,

penasihat yang tidak pernah jemu,

ialah wanita terhebat,

yang ingin ku dakapi erat,


selamat hari ibu!!!!


alu ceramah...aku ng bengong part mak ku ngerepak..p aku elek jak..bukan apa...masok telinga kanan kuar gik telinga kerek...ng bebal la..huahuahua..but sapa sik syg mak???


syg mak..mama...suma lah...

No comments:

Post a Comment

 

Designed by Simply Fabulous Blogger Templates